Öğrenciler, öğretmen ya da öğrencilerle birlikte karar kılınan her gün farklı bir okuma deneyimi uygulamaktadır. Öğretmene yaptıkları okuma faaliyetlerinden fotoğraf göndermekte yeni faaliyet haftalık belirlenmektedir.
Örneğin:
1.Gün: Loş ışıkta kitap okuma
2.Gün: Aile bireylerine ya da yalnızca kardeşlerine kitap okuma
3.Gün: Süt içerek kitap okuma
4.Gün: Arkadaşlarıyla birlikte istedikleri bir alanda kitap okuma
5.Gün:: Açık alanda kitap okuma
6.Gün: Sevdiğimiz bir oyuncağa kitap okuma.
Öğrencilerin okuma faaliyetlerinin okul dışında da kazandırılmasını sağlamak ve okuma alışkanlığı geliştirmek bunu yaparken de öğrencilerin farklı okuma ortam ve deneyimleri oluşturarak okumaya yönelik “sıkıcılık”algısını kırmak amaçlanmıştır.
Öğrenciler bu uygulama eylemini her gün planlamakta ve farklı şekillerde deneyimleyerek kendisine en uygun olan okuma faaliyetini keşfetmektedir.
Bu güzel uygulamada emeği geçen Türkçe Öğretmenimiz Gizem Özbek ve öğrencilerine teşekkür ediyoruz.