T.C. Mİllî Eğİtİm BakanlIğI
ŞANLIURFA / AKÇAKALE - Ceylanlı Takuşlar Ortaokulu

Haberler

Nis

BİGEP kapsamında tüm öğrencilere yönelik akademik başarıyı artırma amaçlı;

Verimli ders çalışma

Zaman Yönetimi

Sınav Kaygısı

gibi konularda Okul Psikolojik Danışmanımız Sümeyye Kurt tarafından sınıf içi grup rehberliği etkinliği gerçekleştirilmiştir.

Nis

Okul Psikolojik Danışmanımız Sümeyye Kurt tarafından;

BİGEP kapsamında "Okul başarısında anne baba tutumunun önemi"

Kadına yönelik şiddetle mücadelede erkeklere farkındalık

METİP kapsamında öğrencilerin okula devamının sağlanması 

konularında velilerimize yönelik seminer ve broşür faaliyetleri gerçekleştirilmiştir. Katılım sağlayan velilerimize ve rehberlik servisine teşekkür ediyoruz.

Nis

“Teknoloji Okuryazarlığı Teknoeğitim Programı” bireylerin teknolojiyi kendileri için fayda sağlayacak şekilde kullanmalarını sağlamayı hedefler. Bireyler teknolojiyi kullanırken potansiyellerini gerçeğe dönüştürmelerini destekleyecek şekilde kullanmalıdır. Bu da teknolojinin bilinçlişekilde kullanılmasıyla mümkün olabilecektir. Bu doğrultuda bu projenin amacı da, artık hayatımızın her alanında ve her anında bulunan teknolojinin kullanımına ilişkin; teknolojinin ne olduğunu, hayatımızdaki yerini bilen, bilinçli şekilde ihtiyacına uygun olarak teknolojiyi etkin olarak kullanabilen “teknoloji okuryazarı” bireyler yetiştirmektir.

Bu amaca yönelik 7 haftalık süreçte uygulamış olduğumuz teknoeğitim programının kazanımları şu şekildedir:

KAZANIMLAR

1. Teknolojinin ne olduğunu, önemini ve hayatımızdaki kullanım alanlarını fark eder.

2. Teknolojinin olumlu- olumsuz yönlerini, avantaj-dezavantajlarını karşılaştırır.

3. Teknolojiyi kullanma sürecinde uyulması gereken etik ilkeleri ve önemini kavrar.

4. Teknoloji kullanımında “gizlilik ve güvenlik” boyutlarının içeriğini ve önemini fark eder.

5. Dijital vatandaşlık kavramını ve dijital vatandaşlık uygulamalarını bilir.

6. Siber zorbalık kavramını, zorbalıktan korunmak için alınması gereken önlemleri ve zorbalık durumunda yapılması gerekenleri bilir.

7. Ağ ortamında ihtiyacı olan bilgiye nasıl ulaşacağını ve internetteki arama yöntemlerini bilir.

Her hafta bir kazanıma yönelik etkinlikler gerçekleştirilmiştir. Projenin hedef kitlesi ortaokul 5. Sınıf öğrencileridir.

Süreç 7 haftada her hafta bir oturum olmak üzere 7 haftada tamamlanmıştır. Süreçte daha öncesinde yazılan kazanımlar ve kazanımlar ile ilişkili planlanan etkinlikler gerçekleştirilmiştir. Sürecin tamamı öğrenci merkezli olup, yapılan etkinlikler öğrencilerin merkezde olduğu ve tüm sınıfın katılımı ile gerçekleştirilen etkinliklerdir. 7 haftalık sürecin yani 7 oturumun sonunda; öğrencilerin Teknolojiye ilişkin bakış açıları genişlemiş, bilgi ve birikimleri artmış, ayrıca yapılan etkinlikler ve hazırlanan materyaller öğrencilerin oldukça ilgisini çekmiştir. Öğrenciler öğrenirken eğlenmiş ve Teknoloji Okuryazarı birey olma yolunda önemli adımlar atmıştır.

Bu güzel uygulamada emeği geçen Bilişim Teknolojileri Öğretmenimiz Sema Nur Altuntaş'a ve öğrencilerine teşekkür ediyoruz.

 

Nis

Öğrenciler, öğretmen ya da öğrencilerle birlikte karar kılınan her gün farklı bir okuma deneyimi uygulamaktadır. Öğretmene yaptıkları okuma faaliyetlerinden fotoğraf göndermekte yeni faaliyet haftalık belirlenmektedir.

Örneğin:

1.Gün: Loş ışıkta kitap okuma

2.Gün: Aile bireylerine ya da yalnızca kardeşlerine kitap okuma

3.Gün: Süt içerek kitap okuma

4.Gün: Arkadaşlarıyla birlikte istedikleri bir alanda kitap okuma

5.Gün:: Açık alanda kitap okuma

6.Gün: Sevdiğimiz bir oyuncağa  kitap okuma.

 

Öğrencilerin okuma faaliyetlerinin okul dışında da kazandırılmasını sağlamak ve okuma alışkanlığı geliştirmek bunu yaparken de öğrencilerin farklı okuma ortam ve deneyimleri oluşturarak okumaya yönelik “sıkıcılık”algısını kırmak amaçlanmıştır.

Öğrenciler bu uygulama eylemini her gün planlamakta ve farklı şekillerde deneyimleyerek kendisine en uygun olan  okuma faaliyetini keşfetmektedir. 

 

Bu güzel uygulamada emeği geçen Türkçe Öğretmenimiz Gizem Özbek ve öğrencilerine teşekkür ediyoruz.

Mrt

Sürdürülebilir çevrenin yaratılması ve yaşatılması açısından yeterli ve kaliteli eğitim almış nesiller yetiştirilerek çevrenin korunması,geliştirilmesi ve çevre yaşam kalitesinin yükseltilmesi amacıyla çocuklarımızın eğitildiği okullarımızda duyarlılık oluşturularak bu duyarlılığı davranışa dönüştürmek ve bunun sürekliliğini sağlamak amacıyla öğrencilerimiz ile birlikte"ağaç dikme" çalışması yapılmıştır.

Mrt

Dilimizin Zenginlikleri Projesi Kapsamında ''Hacivat ve Karagöz Gölge Oyunu" gerçekleştirildi. Öğrencilerimiz kendi kesip boyadığı karagöz ve hacivat karakterini, yine kendilerinin oluşturduğu sahnede canlandırdılar. 

Mrt

HAYATIM MATEMATİK PROJESİ KAPSAMINDA ÖĞRENCİLERİMİZİN MATEMATİK DERSİNDE ÖĞRENDİKLERİNİ PEKİŞTİRMESİ, YARIŞMALAR İLE DAHA EĞLENCELİ HALE GETİRMESİ, MATEMATİKTEKİ BAŞARILARININ ARTMASI AMACIYLA 5. SINIFLARDA MATEMATİK BİLGİ YARIŞMASI DÜZENLENMİŞTİR.

Mrt

Dilimizin Zenginlikleri Projesi kapsamında bu hafta bir atasözü, bir deyim, bir bilmece, bir şiir panomuzda sergilenerek öğrencilerimiz ile paylaşılmıştır.

Mrt

''Dilimizin Zenginlikleri Projesi'' kapsamında bu ayın teması olan "Yunus Emre" .Okulumuzun panoları Yunus Emre şiirleriyle donatılmıştır.

Mrt

Türkçe dersinde, İstasyon tekniği ile farklı metin türlerinde grupla yazı çalışması yapılmıştır. 

Mrt

DİLİMİZİN ZENGİNLİKLERİ PROJESİ KAPSAMINDA YAPILAN DEYİMLER VE ANLAMLARINDAN OLUŞAN PANO ÇALIŞMAMIZ..

Mrt

Değerler Eğitimi kapsamında öğrencilerimizle birlikte " 10 parmağımızda 10 marifet" etkinliğini gerçekleştirerek öğrencilerimizin farkındalıklarını artırdık.

Şbt

Öğrencilerin söz dağarcığını geliştirmek, dilin kültürel boyutunu öğretmek, yazılı ve sözlü anlatım gücünü geliştirerek kendilerini daha güçlü ifade etmelerini sağlamak amacıyla öğretilen deyim  ve atasözleriyle ilgili okulumuz koridorunda sergi oluşturulmuştur.

Öğrencilerimiz deyim ve atasözleri ile ilgili 3 boyutlu maketlerle hayal gücünü kullanarak ürünlerini yapmışlardır. Sergimiz diğer öğrencilerce ilgiyle karşılanmıştır.

Emeği geçen öğretmenlerimize ve öğrencilerimize teşekkür ediyoruz.

Kas

Başta Başöğretmen Mustafa Kemal Atatürk ve şehit öğretmenlerimiz olmak üzere, tüm öğretmenlerimizin Öğretmenler Günü kutlu olsun.. İyi ki Varsın Öğretmenim.. Okulumuzda düzenlenen 24 Kasım Öğretmenler Günü kutlama programında emeği geçen öğrencilerimize ve başta Fatma Arslan Öğretmenimiz olmak üzere emeği geçen tüm öğretmenlerimize, idarecilerimize teşekkür ediyoruz..

Kas

10 Kasım Atatürk'ü Anma Gününde, okulumuzda anma töreni düzenlendi. Atamızı saygı, sevgi ve özlem ile anıyoruz...